Regulament intern

Regulamentul de ordine interioară pentru aparținători și pacienți

(1) Pacienții și aparținătorii lor aflați în Clinica de Sănătate vor lua la cunoştinţă de prevederile

Regulamentului de ordine interioară care-i privesc prin lecturarea acestora în zona de așteptare şi vor accepta respectarea acestora prin semnarea de luare la cunoştinţă în Acordul pacientului informat.

 (2) Obligatiile pacienților / aparținătorilor pe timpul cât se află în interiorul clinicii:

  1. Să prezinte medicului curant toate actele necesare, să ia la cunoştinţă de prevederile Regulamentul de ordine interioară și să semneze Acordul pacientului informat, în caz contrar asumându-si consecinţele.
  2. Să respecte regulile de igienă și să trateze cu maximă seriozitate conduita terapeutică, cooperarea la tratament și informațiile medicului / terapeutului în legătură cu serviciile medicale oferite.
  3. Să mențină integritatea bunurilor din patrimoniul clinicii şi să folosească cu grijă si corect instalaţiile sanitare la dispoziție (în caz contrar, au obligația plății daunelor produse).
  4. Telefonul mobil va fi utilizat pe modul „silențios” și se interzice folosirea telefonului mobil în încăperile cu aparatură medicală.
  5. Este interzisă cu desăvârșire pe perioada în care se află în perimetrul clinicii fotografierea și filmarea cu telefonul mobil sau orice alt aparat special fără acordul persoanei avizate.
  6. Să continue efectuarea tratamentului la domiciliu, conform recomandării medicului.
  7. Să ajungă la timp la ora programată pentru consult și tratament.
  8. Să respecte personalul și regulile de ordine interioară ale unității afişate.
  9. În interiorul clădirii sunt interzise cu desăvârşire: fumatul și consumul de băuturi alcoolice.
  10. Pacienții și aparținătorii au obligaţia de a avea o comportare corectă în relaţiile cu celelalte persoane şi cu personalul, evitând încălcarea disciplinei, tulburarea liniştii şi orice manifestare necuviincioasă sau neadecvată. Nemulţumirile vor fi aduse la cunoştiiţă, pe un ton adecvat si imediat ce este posibil coordonatorului, care are obligația să rezolve orice plângere.
  11. Pacienții și aparținătorii sunt obligaţi să păstreze curăţenia culoarelor şi grupurilor sanitare.

 

(3) Drepturile pacienților

  • Pacienţii au dreptul la îngrijirile medicale de cea mai înaltă calitate de care societatea dispune, în conformitate cu resursele umane, financiare şi materiale la dispozitie.
  • Pacientul are dreptul de a fi respectat ca persoană umană, fără nici o discriminare.
  • Procedurile medicale asupra pacientului se pot efectua numai dacă există condiţiile de dotare necesare şi personal acreditat. 
  • Pacientul poate beneficia de sprijinul familiei, pe tot parcursul îngrijirilor medicale.
  • Pacientul are dreptul la tratament dacă a fost consultat de către un medic acreditat din afara clinicii.
  • Personalul medical sau nemedical din clinică nu are dreptul să supună pacientul nici unei forme de presiune pentru a-l determina pe acesta să îl recompenseze altfel decât prevăd reglementările de plată legale stabilite.
  • Pacientul are dreptul să refuze sau să oprească o intervenţie medicală asumându-şi, în scris, răspunderea pentru decizia sa; consecinţele refuzului sau ale opririi actelor medicale trebuie explicate pacientului.
  • În cazul în care se cere consimţământul reprezentantului legal, pacientul trebuie să fie implicat în procesul de luare a deciziei atât cât permite capacitatea lui de înţelegere.
  • Pacientul nu poate fi fotografiat sau filmat într-o unitate medicală fără consimţământul său, cu excepţia cazurilor în care imaginile sunt necesare diagnosticului sau tratamentului şi evitării suspectării unei culpe medicale.
  • Toate informaţiile privind starea pacientului, rezultatele investigaţiilor, diagnosticul, prognosticul, tratamentul, datele personale sunt confidenţiale.
  • Informaţiile cu caracter confidenţial pot fi furnizate numai în cazul în care pacientul îşi dă consimţământul explicit sau dacă legea o cere în mod expres.
  • În cazul în care informaţiile sunt necesare altor furnizori de servicii medicale acreditaţi, implicaţi în tratamentul pacientului, acordarea consimţământului nu mai este obligatorie.
  • Pacientul are acces la datele medicale personale.
  • Orice amestec în viaţa privată, familială a pacientului este interzis, cu excepţia cazurilor în care această imixtiune influenţează pozitiv diagnosticul, tratamentul ori îngrijirile acordate şi numai cu consimţământul pacientului. Sunt considerate excepţii cazurile în care pacientul reprezintă pericol pentru sine sau pentru sănătatea publică.

 

Drepturile pacientului la informaţia medicală sunt în legătură cu:

  • dreptul de a fi informat cu privire la serviciile medicale disponibile, precum şi la modul de a le utiliza.
  • dreptul de a fi informat asupra regulilor pe care trebuie să le cunoască și să le respecte pe durata tratamentului.
  • dreptul de a fi informat asupra stării sale de sănătate, a procedurilor medicale propuse, a riscurilor potenţiale ale fiecărei proceduri, a alternativelor existente la procedurile propuse, inclusiv asupra neefectuării tratamentului şi nerespectării recomandărilor medicale, precum şi cu privire la date despre diagnostic şi prognostic. Informaţiile se aduc la cunoştinţă pacientului într-un limbaj respectuos, clar, cu minimalizarea terminologiei de specialitate; în cazul în care pacientul nu cunoaşte limba română, informaţiile i se aduc la cunoştinţă în limba maternă ori în limba pe care o cunoaşte sau, după caz, se va căuta o altă formă de comunicare.
  • dreptul de a cere în mod expres să nu mai fie informat de către medic şi de a alege o altă persoană care să fie informată în locul său. Rudele şi prietenii pacientului pot fi informaţi despre evoluţia investigaţiilor, diagnostic şi tratament, cu acordul pacientului.
  • dreptul de a cere şi de a obţine o altă opinie medicală.
  • dreptul de a primi, la final de tratament, un rezumat scris al investigaţiilor, diagnosticului și tratamentului acordate pe perioada , sub forma scrisorii medicale.